CROWN BUSINESS CENTER

HUURDERSINFORMATIE

Welkom bij Crown Business Center

Op deze pagina vindt u informatie en zaken die van belang zijn voor u als huurder bij Crown Business Center. Via de downloads komt u bij formulieren die u eventueel kunt uitprinten en invullen. Heeft u een vraag over een formulier of komt u er niet helemaal uit? De receptioniste van Crown Business Center helpt u graag verder.

Op deze pagina vindt u ook het Huurders ABC. Hier wordt op alfabetische volgorde allerlei handige informatie verstrekt.

Huurders ABC

In onderstaande lijst vindt u op alfabetische volgorde handige informatie voor u als huurder. Heeft u een aanvulling of een vraag over een van de punten? Stuur ons dan een bericht via de contactpagina op deze website.

De afvalcontainers bevinden zich in of rondom het pand. In de meeste Crown Business Centers staat een perscontainer voor het restafval en een rolcontainer voor het papier en karton. Vraag voor uitleg bediening de receptie om hulp.

Het is niet toegestaan om pallets om pallets en grof vuil buiten de containers te plaatsen. Tevens is het niet toegestaan om schadelijke stoffen, vuil, fust, of verpakkingsmateriaal buiten het gebouw op te slaan anders dan in de containers.

Voor de afvoer van grofvuil, pallets, niet kantoor gerelateerd afval en chemisch afval blijft de huurder zelf verantwoordelijk. De huurder moet dit zelf afvoeren naar de milieustraat.

*Pallet(s) kunnen tegen een geringe vergoeding van € 3,00 (prijspeil 2019) per pallet (excl. 21% BTW en 10% administratiekosten), ingeleverd worden bij de receptie. De receptioniste zal zorgen voor de afvoer van de pallet(s).

*Met uitzondering van CBC Zoetermeer: neem contact op met de receptie voor meer informatie.

Rolcontainer papier en karton
Bij het weggooien van kartonnen dozen, dient de huurder deze klein te maken. Op deze manier past er meer in de container en zit deze niet snel vol. De papiercontainer wordt bij de meeste Crown Business Centers 2x per week geleegd. Als de container vol zit dan mag er geen papier en/of karton naast geplaatst worden, dit wordt niet meegenomen. De huurder moet dan het afval in zijn of haar unit bewaren, tot het in de container gedeponeerd kan worden. Of zelf afvoeren bij de milieustraat.

Perscontainer
Bediening perscontainer:

  • Open de vulruimte door de kleppen omhoog te tillen;
  • Deponeer het afval met de hand in de vulruimte;
  • Sluit de kleppen;
  • Druk op het knopje ‘persen’.

Het is verboden de pers te gebruiken voor nucleair afval en voor afval dat bestaat uit lange stalen profielen, stangen en degelijke.

Rondom de panden van Crown Business Center heeft De Raad Vastgoed camera’s geplaatst. Als het nodig is, kan De Raad Vastgoed beelden terugkijken die gemaakt zijn met deze camera’s.

De huurder dient zelf zorg te dragen dat hij/ haar unit is afgesloten.

De huurder dient de regels van de brandweer strikt op te volgen, zoals het vrijhouden van de vluchtwegen.

In verband met de voorschriften van de brandweer dient de huurder de tussendeuren in de gangen steeds gesloten te houden, mits deze aan vloermagneten geklemd zitten. Deurdrangers mogen niet ontkoppeld worden.

De Raad Vastgoed aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor inbraak en/of beschadigingen aan uw eigendommen in het gehuurde, welke ondanks de genomen veiligheidsmaatregelen mochten plaatsvinden.

De huurder is verplicht zich de medegebruikers van het Crown Business Center, de Raad Vastgoed, de politie en/of brandweer, alle mogelijke bijstand te verlenen in gevallen van inbraak, vandalisme, brand, of welke calamiteiten dan ook.

Goede bewegwijzering is een must! Crown Business Center organiseert de bewegwijzering in en rondom het pand. Via de receptioniste kan de huurder de bewegwijzering bestellen. De kosten zijn voor eigen rekening en worden doorbelast aan de huurder.

De Raad Vastgoed vraagt aan de huurder om niet zelf de bewegwijzering op te hangen of aan te passen. Graag in overleg met de receptioniste.

Let op: Bewegwijzering wordt in Crown Business Center Gilze-Rijen alléén op aanvraag gedaan.

Brand / brandmelding
Indien er brand in het pand is, zal er een brandalarm afgaan. 


  • Blijf kalm;
  • Meld de brand op telefoonnummer 112 of bij de receptie telefoonnr. 9;
  • Vermeld:
       – Wie u bent
;
       – Waar er brand is
;
       – Wat het is.
  • Indien mogelijk de brand blussen met aanwezige blusmiddelen
;
  • Collega’s en bezoekers waarschuwen
;
  • Sluit deuren en ramen
;
  • Verlaat het gebouw via de vluchtwegen
;
  • Maak géén gebruik van de lift
  • Wacht op instructies van de BHV-er of brandweer.

EHBO
De receptie heeft voor noodgevallen een kleine goedgekeurde EHBO-kist.
Op de begane grond hangt ook een AED.

Calamiteiten
Buiten openingstijden van de receptie kunnen calamiteiten doorgegeven worden op telefoonnummer 071- 4051413.
 Bij calamiteiten dient de huurder de vluchtroutes te volgen (aangegeven door middel van de “groene” vluchtroute bordjes).
Op iedere etage hangt een plattegrond met de vluchtroute. De huurder is zelf verantwoordelijk om de vluchtroutes te kennen.

Zie voor meer informatie betreft verplichtingen op het gebied van Bedrijfshulpverlening www.swz.nl

Mocht het noodzakelijk zijn dat De Raad Vastgoed voor een huurder bij calamiteiten iemand moet waarschuwen dan graag het registratieformulier ingevuld retourneren aan de receptioniste.

De Raad Vastgoed heeft vele panden in eigen beheer, waaronder ook de panden van Crown Business Center.

Elk pand heeft een eigen beheerder. De beheerder onderhoudt de panden. Soms kan de beheerder een gebrek oplossen, maar er zijn ook contracten afgesloten met externe bedrijven. Deze bedrijven zullen meerdere malen per jaar de zaken inspecteren en werkzaamheden verrichten. Deze werkzaamheden vallen onder de servicekosten, welke is opgenomen in de huurovereenkomst.

*Graag alle meldingen/klachten mailen naar de receptie. De receptioniste zorgt ervoor dat de mail bij de juiste persoon komt. Bij spoedeisende zaken kan de huurder telefonisch contact opnemen met de Service-Desk (071-4051414 of mail beheer@deraad.nl).

*Met uitzondering van CBC Zoetermeer: neem contact op met de receptie voor meer informatie.

Voor spoedeisende zaken buiten kantooruren kan men dit telefoonnummer bellen, 071 – 40 51413

De verhuur van kantoorruimte wordt geregeld voor De Raad Makelaars, 071-4051500

Contactgegevens De Raad Vastgoed

De Raad Vastgoed B.V. 
Sandtlaan 36
2223 GG KATWIJK
Telefoon 071 405 1414
Fax 071 405 1404
e-mail info@deraad.nl

In alle Crown Business Centers is een fietsenstalling aanwezig.

Niet bij alle Crown Business Centers is de fietsenstalling op dezelfde plek gelegen. Bij de ene staat de fietsenstalling naast het pand en bij de andere in bijvoorbeeld de parkeergarage.

Als de fietsenstalling naast het pand is gelegen kunt u uw fiets in de hiervoor bestemde fietsenrekken plaatsen. Mocht de fietsenstalling in de garage zijn, dan  kunt u doormiddel van uw tag of toegangspas de garage in.

De tag/toegangspas ontvangt u bij oplevering van uw unit van de beheerder. Mocht u meer tags willen kunt u die bij de receptie aanvragen.

Huisdieren zijn in het gehele pand niet toegestaan.
Ook niet in de gehuurde kantoor units.

Elke maand ontvangt de huurder van De Raad Vastgoed een factuur van de huisrekening.

Op de huisrekening heeft de receptioniste bijgehouden wat de huurder heeft verbruikt. Kosten, die kunnen voorkomen op de huisrekening, zijn:

  • Kopieer- / fax- / scankosten
  • Telefoniekosten
  • Frankeerkosten
  • Enveloppen/ kopieerpapier
  • Inbinden/plastificeren documenten
  • Vergaderzalen*
  • Afvoer pallets

Over de doorbelaste kosten berekenen wij 10% administratiekosten.

*Dit kan per CBC verschillend zijn.

In ieder Crown Business Center zijn er koffiemachines aanwezig. Huurders kunnen gebruikmaken van de machine.

Heeft de koffiemachine een storing? Graag melden bij de receptie. De receptie zorgt er dan voor dat er een monteur langskomt.

Bij de receptie staat een kopieer- en scan apparaat. De huurder kan hier gebruik van maken door middel van een code. De code ontvangt de huurder bij de oplevering van de kantoorunit.

Per maand wordt er een uitdraai gemaakt en deze wordt doorbelast op de huisrekening van de huurder.

In elk pand Crown Business pand is een luchtbehandelingssysteem aanwezig. Hiermee wordt de temperatuur in het gebouw geregeld.

In de unit kan de huurder zelf de gewenste temperatuur bepalen en instellen met de thermostaat.

De receptie is geopend van 8:30 uur tot 17:00 uur. Let op: de receptie van Crown Business Center Gilze-Rijen is geopend van 08:00 uur tot 17:30 uur.

Buiten deze openingstijden kunt u het pand betreden door middel van uw toegangstag.

Het gebruik en opslag van brandgevaarlijke en schadelijke stoffen is niet toegestaan, behalve voor huishoudelijke doeleinden in normale hoeveelheden.

In verband met de voorschriften van de brandweer dient de huurder de tussendeuren in de gangen steeds gesloten te houden, mits deze aan vloermagneten zitten geklemd. Deurhangers mogen niet worden ontkoppeld.

Op elke verdieping is een pantry gevestigd, inclusief een koelkast en vaatwasser. Deze keukens zijn voor algemeen gebruik.

Let op: In Crown Business Center Gilze-Rijen zijn huurders zelf verantwoordelijk voor de aanschaf van vaatwastabletten. Ook elektronische apparaten zoals koffiezetapparaten dienen zoveel mogelijk in de eigen kantoorunit gehouden te worden.

In de vaatwasser mogen de huurders hun vuile afwas zetten. Als de vaatwasser vol is, wordt deze door de huurders zelf aangezet en weer uitgeruimd. De vaatwastabletten worden door De Raad Vastgoed verzorgd. Mocht u zien dat de vaatwastabletten bijna op zijn, zou u dan zo vriendelijk willen zijn dit aan de receptie door te geven? Zij kan dan nieuwe tabletten bestellen.

Heeft de vaatwasser een storing? Dan dit ook graag melden bij de receptie. De receptie zorgt er dan voor dat er een monteur langskomt.

Alle Crown Business Centers beschikken over een parkeergarage of een buiten parkeerplaats.

De bezoekers kunnen in de meeste gevallen gratis parkeren in de garage of op de parkeerplaats.

Huurders kunnen een parkeerplaats in de parkeergarage of parkeerplaats huren. Hiervoor kunt u contact opnemen met de Raad Makelaars op 071-4051500.

De post wordt dagelijks – uitzondering van maandag – bezorgd in de middag bij het Crown Business Center. Na ontvangst wordt de post door de receptioniste verdeeld over de postvakken.

Let op: de receptie van Crown Business Center Gilze-Rijen verzend géén pakketten.

Uitgaande post
De receptioniste van Crown Business Center verzorgd de uitgaande post. De huurder kan zijn post achter laten bij de receptie voor 15.30 uur, zodat de post mee kan met de postbode. Graag vermelden wie de afzender is op de uitgaande post. In verband het doorbelasten van de portokosten op de huisrekening. Indien de afzender niet bekend is, wordt het poststuk niet gefrankeerd en verstuurd.

De receptioniste van Crown Business Center kan pakketten en of aangetekende post/pakketten voor de huurder aannemen. Hiervoor dient de huurder een machtiging te ondertekenen.* De huurder ontvangt een mailtje dat er pakketten/aangetekende post is binnen gekomen. Het pakket is af te halen bij de receptie. Bij het ophalen van aangetekende post dient u te tekenen voor ontvangst van de receptioniste.

Aangetekende post
*De receptioniste van Crown Business Center kan een poststuk (t/m 2 kg) als aangetekend versturen. Geef duidelijk aan bij de receptioniste als een poststuk aangetekend is. De kosten zullen worden vermeld op de huisrekening. Het verzendbewijs met track&trace code wordt gemaild naar de betreffende huurder.

Pakket
De receptioniste van Crown Business Center kan een poststuk (t/m 10kg) versturen. De kosten zullen worden vermeld op de huisrekening. Het verzendbewijs met track&trace code wordt gemaild naar betreffende huurder.* De receptioniste zal de pakketten – die niet zijn opgehaald door de huurder – opbergen in een afgesloten ruimte.

De receptioniste kan de goederen voor tekenen voor ontvangst echt niet controleren op juistheid. De receptioniste is dus niet aansprakelijkheid voor de afgeleverde goederen.

*Vraag aan de receptioniste naar de juiste formulier.
*
*Met uitzondering van CBC Zoetermeer: neem contact op met de receptie voor meer informatie.

In elk pand is een receptie aanwezig tijdens de openingstijden.

De receptie is het eerste aanspreekpunt in het pand en is verantwoordelijk voor de volgende taken:

  • Bezoek ontvangen
  • Pakket aannemen/versturen en post verdelen
  • Indien gewenst, telefoon aannemen en doorverbinden naar de huurder
  • Secretariële diensten voor huurder.*

    *In overleg met de receptioniste en hier zijn kosten aan verbonden.

Binnen het gehele gebouw geldt een rookverbod voor alle huurders en eventuele bezoekers.

Indien de receptioniste constateert dat binnen de gehuurde unit(s) gerookt wordt, zullen schoonmaakkosten alsmede eventuele herstelkosten (bij brandgaten e.d.) in rekening gebracht worden bij de huurder bij het verlaten van de unit(s). Indien er een controle uitgevoerd wordt op het rookverbod, door de daarvoor bevoegde controleurs, zullen boetes in rekening gebracht worden bij de bedrijven / personen waar roken geconstateerd is.

Het is op last van de brandweer ten strengste verboden om te roken in de parkeergarage.

De algemene ruimten in het pand worden schoongemaakt door een schoonmaakbedrijf. De schoonmakers komen elke werkdag.

Samen met het schoonmaakbedrijf doet het Crown Business Center zijn uiterste best om het pand er verzorgd en schoon uit te laten zien. Mocht er iets opvallen wat niet aan de verwachtingen voldoet, wilt u dit dan melden bij de receptie? De receptioniste zal vervolgens hierop actie ondernemen.

De huurder is zelf verplicht zorg te dragen voor de schoonmaak van zijn/haar eigen unit. Uiteraard kan de huurder hier ook het schoonmaakbedrijf voor inschakelen. De receptioniste kan de huurder verder informeren over de mogelijkheden. Omwille van veiligheid, kan de huurder buiten openingstijden van de receptie alleen via dit schoonmaakbedrijf laten schoonmaken.

De glazenwasser zorgt ervoor dat alle ramen aan de buitenkant regelmatig worden gewassen. Mocht de huurder de wens hebben om de ramen van zijn/haar unit aan de binnenkant te willen laten reinigen, kan de huurder dit aangeven bij de receptie. De huurder ontvangt dan een offerte van de glazenwasser.

Iedere unit is voorzien van een eigen cilinderslot. De sleutels die bij dit slot horen zijn en blijven eigendom van De Raad Vastgoed.

Als de huurder er voor kiest om een ander slot op de unit te plaatsen, dient de huurder het cilinderslot met bijbehorende sleutels te bewaren en/of af te geven bij de receptie zodat deze na het beëindigen van uw huurovereenkomst weer teruggeplaatst kan worden.

De Raad Vastgoed behoudt een reservesleutel van het gehuurde om in geval van calamiteiten, bij afwezigheid van de huurder, toch de unit te kunnen betreden.

Telefonie wordt verzorgd door Telefonie Beheer van De Raad Vastgoed.

De receptioniste kan tijdens afwezigheid van de huurder de telefoon beantwoorden. De telefoon wordt, na 4 keer overgaan in de kantoorunit, door de receptioniste beantwoord met de huurders bedrijfsnaam.

De receptioniste kan inkomende gesprekken eventueel doorverbinden naar de mobiele telefoon van de huurder. De huurder kan een registratieformulier invullen om dit kenbaar te maken.*

Internet
Internet wordt verzorgd door Telefonie Beheer van De Raad Vastgoed.

Als een huurder internet afneemt, maar er zijn problemen met het versturen van e-mails, dient men de uitgaande mail server (smtp server) te wijzigen in mx.signet.nl

Om de patchruimte te betreden heeft de huurder toestemming nodig van Telefonie Beheer. De huurder kan een e-mail sturen naar telefonie@beheer.nl. Hierin kan de huurder aangeven met welke reden de patchruimte wenst te betreden. Na akkoord van Telefonie Beheer opent de receptioniste de ruimte voor de huurder.

Meer informatie over internet en/of telefonie? Neem contact op met de receptioniste of Telefonie Beheer, 071-4051414.

Abonnement en kosten
De Raad Vastgoed brengt de abonnement -, gesprekskosten en toestelhuur in rekening. Deze periodieke bedragen voor telefonie worden verhoogd met een opslag van 10% administratiekosten.

Het is niet toegestaan door de huurder of derden voorzieningen van telecommunicatie/ADSL aan te (laten) leggen. Dit dient in alle gevallen via Telefonie Beheer van De Raad Vastgoed te geschieden.

Alle nummers, die zijn uitgegeven door De Raad Vastgoed, blijven in bezit van De Raad Vastgoed. Bij beëindiging van de huurovereenkomst zullen de betreffende nummers komen te vervallen.

Voor vragen over telefonie, bijvoorbeeld meerdere telefoonlijnen of wijzigen, neem contact op met Telefonie Beheer, 071-4051414 of mail naar telefoniebeheer@deraad.nl.

Er staat voor aanpassingen aan de telefonie en internet een termijn van 10 dagen.

*Registratieformulier voor telefoon krijgt u van de receptioniste.

Let op: Huurders van Crown Business Center Gilze-Rijen kunnen het registratieformulier niet via de receptie aanvragen. Zij dienen dit te doen via:
telefoniebeheer@deraad.nl.

Op elke verdieping zijn toiletten aanwezig.

Wijzigingen aan wanden, plafonds, vloeren en/of deuren is niet toegestaan tenzij in overleg met De Raad Vastgoed anders is overeengekomen. Mits er in overleg wijzigingen aangebracht worden, zijn de kosten voor uw rekening.

Het aanbrengen van voorwerpen op wanden, plafonds en/of deuren dient te allen tijde te geschieden in overleg met De Raad Vastgoed. Beschadigingen aan wanden, deuren en plafonds als gevolg van het ondeskundig aanbrengen van zaken en zonder voorafgaande goedkeuring van De Raad Vastgoed, zullen bij de huurbeëindiging op de borgsom worden ingehouden.

U bent verplicht eventuele verbouwingen uit te laten voeren door de beheerder. Hier kan alleen vanaf geweken worden door schriftelijke goedkeuring van De Raad Vastgoed.

Eventuele door u gedane verbouwingen en/of andere investeringen in en/of aan het gehuurde kunnen nimmer aanleiding geven tot een recht om te komen tot een vergoeding van De Raad Vastgoed vanwege deze verbouwingen en/of aanpassingen. Dit geldt eveneens wanneer er toestemming is verleend door De Raad Vastgoed voor de verbouwingen en/of andere investeringen. U komt uitsluitend in aanmerking voor een vergoeding indien u dit schriftelijk overeen bent gekomen met De Raad Vastgoed, voor aanvang van de verbouwingswerkzaamheden.

Tenzij anders is overeengekomen, bent u verplicht de ruimte in oorspronkelijke staat retour te leveren.

Crown Business Center beschikt over diverse vergaderzalen.
De vergaderzalen kunnen gereserveerd worden via de receptie of online via: https://www.crown-bc.nl/vergaderruimte/

De receptionist/horecamanager kan op aanvraag een offerte op maat maken.

Huurders van het Crown Business Center kunnen voor intern tarief bij alle vestigingen een vergaderzaal huren.

In het gehele pand werkt de verlichting en/of bewegingsmelders. De verlichting gaat aan als de sensor en/of bewegingsmelder iets waarneemt.

Het vervangen van lampen in de openbare ruimten behoort tot het onderhoud van De Raad Vastgoed. Meld aan de receptioniste als er een lamp niet werkt. De receptioniste zal zorgdragen dat de lamp wordt vervangen.

*De zonwering werkt automatisch via sensoren op het dak. Als de zon schijnt, gaat de zonwering naar beneden. Als de zon weg is, gaat de zonwering omhoog.

Bij enkele Crown Business Centers is de zonwering handmatig te bedienen via de bedieningsknoppen in de kantoorunit.

*Met uitzondering van CBC Zoetermeer: neem contact op met de receptie voor meer informatie.

Crown Business Center heeft kantoorruimtes te huur op A-locaties. Flexibele contracten met kort opzegtermijn & huur per m².

Volg ons op LinkedIn

Word onderdeel van het Crown netwerk! Met meer dan 300 bedrijven uit diverse branches creëren wij onderlinge samenwerkingen. Volg ons vandaag nog!